Fekete spagetti

A fekete spagetti tintahal tintától lesz fekete. Aranyárban itthon is kapható kész fekete színű spagetti, de ennél sokkal gazdaságosabb, sőt mi több, lényegesen izgalmasabb megoldás, ha nyaraláskor beszerzünk a tengerparton (például Horvátországban) néhány adag tintát, majd saját kezűleg készítünk belőle mindenféle nyalánkságot, például éppen fekete sagettit.

Nálunk ez a művelet is 3 tojással indult (2 felnőtt és 2 gyerek számára készült).




Ehhez adtam egy zacskónyi tintahal tintát.



Összekevertem a tintát a tojással.


Végül beledolgoztam annyi lisztet, hogy egy kemény tésztagolyót kapjak. Jelen esetben ez 30 dkg lisztet jelentett, de ez nagyban függ a tojások méretétől.


A végeredmény egy fekete tésztagolyó. Ezt letakartam, majd egy órán keresztül pihentettem.


Felszereltem a tálas mixeremre az olasz tésztakészítő feltétet, amibe most a spagetti feliratú korongot helyeztem. Összeszerelés után már csak bele kellett tennem a tésztagolyómat a fenti nyílásba, alul pedig kígyóztak kifelé a spagettik :-)



Az elkészült kígyókat méretre vágtam az erre a célra felszerelt célszerszámmal, majd lisztezett tálcán pihentettem másnapig.


Az így elkészített spagetti remek ajándék lehet. Megszáríthatjuk úgy, hogy a szálakat szép párhuzamos sorokba rendezzük, ez esetben egy masnival átkötve adjuk át a megajándékozottnak.



Ha egy kupacba rendezve szárítjuk  meg, akkor szép kis halmokat csomagolhatunk celofánba.




Ha úgy döntünk, hogy ebből bizony vacsora lesz a családi asztalon, akkor valamilyen élénk színű feltétet készítsünk a kifőzött tésztához.